Sony lanceert nieuwe netwerkmediaspeler en Blu-ray Disc™-speler ondersteund door Google TV eerst in Noord-Amerika en Europa

Dinsdag 10 januari 2012 — Vandaag kondigde Sony Corporation (“Sony”) de lancering aan van de netwerkmediaspeler NSZ-GS7 en de Blu-ray Disc-speler NSZ-GP9, ondersteund door Google TV, te beginnen met Noord-Amerika en Europa.

Gebruikers kunnen deze apparaten via HDMI op hun tv aansluiten om naadloos tv-uitzendingen te kijken, profiteren van de apps en surfen over het net. De nieuwe afstandsbediening is uitgerust met een aanraakscherm, volledig toetsenbord met achtergrondverlichting, microfoon voor Voice Search en 3-assige bewegingssensor voor games voor gemakkelijk en intuïtief gebruik.
In 2010 introduceerde Sony 's werelds eerste HD-tv en Blu-ray Disc-speler, ondersteund door Google TV.

De nieuwe netwerkmediaspeler en de Blu-ray Disc-speler staan gepland voor zomer 2012, beginnend in Noord-Amerika en Europa en vervolgens ook beschikbaar in andere landen en regio's.

NSZ-GS7 – netwerkmediaspeler
Upgrade je tv met deze netwerkmediaspeler. Met dit stukje hardware haal je ook een snelle en volledige Google Chrome browser (flash compatibel), ondersteund door Google TV, in huis. Doorzoek het hele internet om precies te vinden wat je zoekt én download gemaakt-voor-tv-apps van Android Market™. Dankzij de Picture in Picture feature hoef je niet te kiezen, tv-kijken, surfen of beide tegelijkertijd op hetzelfde scherm, het is nu mogelijk.

Je favoriete content staat in een handomdraai op het grote scherm dankzij de nieuwe afstandsbediening met aanraakscherm of gebruik je smartphone als afstandsbediening met Sony's

NSZ-GP9 – Blu-ray DiscTM-speler
's Werelds eerste en enige internet-tv en Blu-ray Disc-speler, ondersteund door Google TV. Met deze Blu-ray Disc-speler heb je ook een Google Chrome browser bij de hand en kan je tegelijkertijd tv-kijken en surfen met behulp van de afstandsbediening of je smartphone.

“We waren de eersten in de sector die in 2010 “Google TV”-platformproducten op de markt brachten. Door onze kennis van Sony Internet TV in te zetten, kunnen we nieuwe producten uitbrengen met verbeterde gebruikerservaringen voor meer klanten,” zegt Bart van Bommel, Senior Manager Interactive Content & Services, Sony Benelux. “Bovendien zullen we nieuwe waarde toevoegen aan home entertainment door de compatibiliteit van zowel BRAVIA TV als mobiele apparaten te versterken.”

“We geloven heel erg in ons sterke partnerschap met Sony voor Google TV. Consumenten hebben positief gereageerd op de Google TV software update in oktober ll. en we kijken ernaar uit om in meerdere landen verschillende nieuwe toestellen aan de consument te kunnen aanbienden in 2012;” aldus Mario Queiroz, VP Product Management, Google TV.

Met “Google TV” kunnen gebruikers naadloos tv-uitzendingen kijken, profiteren van de apps en surfen over het net. De snelle zoekmachine verzamelt de resultaten van o.m. YouTube™ en laat alle die in één keer zien voor een gemakkelijk overzicht. Daarenboven kunnen websites en apps tegelijkertijd op hetzelfde scherm worden getoond, naast een TV-uitzending. Bovendien kunnen klanten profiteren van meer dan duizend apps voor games, muziek, sport, nieuws en meer op Android™ Market, waaronder ongeveer 150 apps die speciaal ontworpen en geoptimaliseerd zijn voor TV.

Intuïtieve bediening met nieuw ontwikkelde afstandsbediening
De nieuwe afstandsbediening is uitgerust met een aanraakscherm voor gemakkelijke bediening enerzijds en een volledig toetsenbord met achtergrondverlichting voor hoge zichtbaarheid anderzijds. Daarnaast heeft de afstandsbediening een microfoon voor Voice Search, en 3-assige bewegingssensor voor games voor gemakkelijk en intuïtief gebruik. Verder kan je met deze universele afstandsbediening de aangesloten tv, settopbox of versterker bedienen.

Sony’s mobiele apps verbeteren de connectiviteit tussen meerdere apparaten
Mobiele apps op mobiele Android™-apparaten, zoals Sony Tablet en “Xperia™” zowel als andere waaronder “iPad” en “iPhone”, zorgen voor verbeterde connectiviteit tussen meerdere apparaten. Met “Media Remote” kunnen klanten de website van hun mobiele apparaat op hun tv "throwen" of de website van hun tv naar hun mobiele apparaat sturen. Daarnaast identificeert en zoekt “TrackID” snel naar muziekgerelateerde informatie van TV-uitzendingen, streaming video en packaged media.

Verbeterde connectiviteit tussen meerdere apparaten
Door op het icoon van “Google TV” in het menu van een compatibele BRAVIA uit 2012 te klikken, kunnen gebruikers Android™ Market of apps naadloos openen. Bovendien kunnen de netwerkmediaspeler en de Blu-ray Disc-speler, ondersteund door Google TV, met de BRAVIA-afstandsbediening bediend worden.

Richtprijzen (incl. BTW en recupel)

• NSZ-GS7    200 EUR    zomer 2012

• NSZ-GP9    300 EUR    zomer 2012